Twoje kryteria wyszukiwania:
2,9 CRDI Manual 7 osobowy Zadbany bez Rdzy
13 400 złbrutto
2,9 CRDI Najbogatsza Wersja 7 Oso Pieknie sie Prezentuje Doinwestowana
7 970 złbrutto
2,7v6Manual190ps*7osob*Skóra*El.Fotele*
17 999 złbrutto
13 500 złbrutto
użytkownik:
liczba głosów: 483
Auto użytkowałem niemal codziennie przez prawie 5,5 roku i byłem z niego niezmiernie dumny. Daleko zostawiło w tyle pod względem łatwości obsługi, jak i awaryjności inne pojazdy które posiadałem poprzednio (np: auta francuskie, forda). Czy godne polecenia? To subiektywne odczucie każdego - oceńcie sami!
SILNIK. Jednostka TDI jest bardzo dobra i bardzo udana. W porównaniu z CDI jest dość odporna na jakość paliwa oraz zdecydowanie tańsza w eksploatacji( komplet końcówek wtrysków z wymianą 900 PLN do TDI i 1200 PLN/szt. do CDI). Należy bezwzględnie stosować olej silnikowy zalecany przez producenta. W przeciwnym wypadku pożegnamy się z turbinką. Pompa wtryskowa wytrzymuje około 350-380 kkm. do silnika opisywanego pojazdu. Do końca użytkowania nie musiałem nigdy uzupełniać stanu oleju pomiędzy wymianami(co 10kkm). Rozrząd jest drogi, lecz należy pamiętać, że to duży motor. Stosować jedynie oryginalny pas (MUSI BYĆ WZMOCNIONY!!)Wymiana co 80kkm, a co drugą wymianę łańcuch napędu pompy oleju. NIE LEKCEWAŻYĆ żadnych podejrzanych szumów z układu rozrządu. gdyż powstają one na skutek starcia plastikowych powierzchni napinacza łańcucha. Usterka do usunięcia "bezboleśnie", lecz nie nie usunięta w porę może doprowadzić do zniszczenia silnika. PRZYSPIESZENIA. To zrywne auto z na tyle mocnym momentem obrotowym, że widziałem "modela", który...ukręcił obie półosie napędowe. Cóż, kłania się technologia metali. Na drodze, jeśli działa turbina i pompa wtryskowa jest jeszcze OK nie ma obaw, że nie zdążymy z manewrem wyprzedzania. Uruchamianie to czysta przyjemność. Nawet po nocy zdarzyło się, że uruchamiałem silnik bez podgrzewania za pierwszym razem. Zimą, przy temperaturach -20 stopni, kiedy akumulator (nawet nowy) posiadał 20 procent mocy rozruchowej (marznięcie elektrolitu na dużej powierzchni akumulatora)potrzebna była pomoc z zewnętrznego źródła zasilania.
Składane lusterka z wnętrza pojazdu niezmiernie przydatne przy parkowaniu w ciasnych przejazdach. Oczywiście przydatny byłby elektroniczny system parkowania.
ZAWIESZENIE. Zostało zaprojektowane dla samochodu pasażerskiego, a nie przerobione na siłę z ciężarówek. Jest stosunkowo trwałe, a części tanie w zakupie. Wadą jest mała trwałość łożysk kół. Zarówno jazda z pełnym kompletem pasażerów, jak i "na pusto" jest bardzo przyjemna. W samochodzie wymieniono przy przebiegu 320kkm amortyzatory tylne(jeden zapocił się). Nie wątpliwie jazda na 15 calowych obręczach jest stosunkowo komfortowa, to jednak zastosowanie 16-stek na pewno podniosłoby przyjemność podróżowania.
W samochodzie został zamontowany fabryczny zestaw audio. Rozmieszczenie 10 głośników sprawiało atmosferę sali koncertowej. Olbrzymia przestrzeń i możliwość dowolnej i szybkiej aranżacji wnętrza zadowolić może na pewno każdego. Równie szybko możemy samochód przerobić z rodzinnego vana na dość dużą ciężarówkę. Materiały użyte do wykończenia wnętrza niczym nie ustępowały konkurencji niemiecko-amerykańskiej. Nie skrzypiały i były doskonale wykończone oraz dopasowane. Wnętrze wytłumione na dobrym poziomie. KAROSERIA. Niestety. Niska odporność na korozję. Po dziesięciu latach wymieniono skorodowane progi. Korozja w okolicach mocowania amortyzatorów(wszystkich), wewnętrznych stronach poszycia drzwi w miejscach łączenia ze szkiletem(wszystkie otwory), korozja na podszybiu szyb tylnych bocznych i przednich. Wystąpiło złuszczanie się lakieru bezbarwnego z "wlotu powietrza intercooler'a".
PROWADZENIE. Trochę nadsterowny, lecz bardzo pewny w prowadzeniu. UKŁAD KIEROWNICZY. Wycieki z układu pojawiły się po 7-miu latach. Naprawa to koszt 500 PLN (styczeń 2006). Wymieniono uszczelniacze i przetoczono powierzchnie tłoczyska. W cenie wymieniono środkowy o-ring pompy wspomagania. Ten najzwyklejszy układ wspomagania do końca pracował bezawaryjnie. ZAWIESZENIE. Bardzo dobrze dobrana charakterystyka pod względem komfortu. HAMULCE. To bardzo mocny punkt tego samochodu, a ABS działa fenomenalnie i nigdy nie był naprawiany. Nawet przy zakupie najtańszych klocków (zamienniki)nie dotykamy się do nich przez około 40000km! Należy natomiast uważać na linki hamulca ręcznego, gdyż potrafią zacierać się w pancerzach.
Duża dostępność zamienników sprawia, że możemy spokojnie myśleć o prawidłowej, codziennej eksploatacji. O awaryjności, zużyciu części przeważnie decyduje sposób oraz styl użytkowania każdego pojazdu przez kierującego. Naprawy, za wyjątkiem wymiany pompy oleju i łańcucha nie były kosztowne. Dużo napraw ze względu na bardzo przyjazną konstrukcję można wykonać we własnym zakresie.
Wentylacja w opcji klimatyzacja-otwierany dach jest dobra. Dwustrefowa klimatyzacja jest wystarczająco skuteczna. Natomiast ogrzewanie zimą jest(używając eufemizmu)mało wydajne. Dodatkowo należy zwrócić uwagę na metalowy łącznik (dwie rurki w prawym tylnym rogu samochodu)czy nie są skorodowane.
Kia Carnival pierwszej generacji to samochód bez zbędnej elektroniki. Posiada klimę, ABS i nie ma komputera, co w przypadku starszych aut jest zmorą, gdyż zdarza się, że blokuje nam inne potrzebne do kontynuowania jazdy elementy mechaniki. Najczulszym elektrycznym ogniwem jest silniczek tylnej wycieraczki oraz po kilku latach tak, jak we wszystkich samochodach instalacja alarmowa i antena wysuwana.
Podaj email i otrzymuj informacje o nowych ogłoszeniach spełniających aktualnie wybrane warunki wyszukiwania: