Ocena ogólna
Bardzo wygodny i komfortowy samochód rodzinny. Nie nadaje się na wyścigówkę i na samochód służbowy ze względu na słaby silnik. Nie ma konkurencji w klasie cenowej. Awaryjność mojego egzemplarza wynikała po części z przebiegu ok. 50 tys km na rok.
Układ napędowy
Silnik fatalny. Mocy starcza do jazdy po mieście. Przy obciążonym aucie trzeba planować każde wyprzedzanie. Do dynamicznej jazdy wymaga obrotów, a za tym idzie wysokie spalanie. Niestety nie jest to silnik który ciągnie tak jak pozostałe turbodiesle - charakterystykę ma bliższą silnikom benzynowym. Warto profesjonalnie go zachipować 105KM/270Nm wystarcza w zupełności i nie krzywdzi silnika zbytnio. Koniecznie jednak profesjonalny zakład tuningowy z hamownią. Tańsze sposoby mogą się w tym modelu bardzo drogo skończyć.
Widoczność
W zasadzie super z małym wyjątkiem - przednie słupki są na tyle grube, że na skrzyżowaniu chowa się za nimi cały samochód osobowy!!! Trzeba mieć odruch "wyglądnięcia" za słupek i będzie dobrze.
Komfort
Bardzo komfortowe zawieszenie. Dobrze znosi obciążenie. Fotel kierowcy regulowany w wystarczającym zakresie. Z tyłu 3 niezależne fotele każdy przesuwany z regulacją oparcia (wer. Exclusive). Nieco za krótkie siedziska z tyłu.
Nadwozie
Wszystko jak trzeba poza trzeszczącymi plastikami zimą, oraz kilkoma nieważnymi drobiazgami. Minus za brak zaczepów do bagażu w bagażniku poza standardowymi 4 w podłodze.
Układ jezdny
Wrażliwy na boczny wiatr jak każdy van. Przy ostrej jeździe na zakrętach nadwozie wychyla się ale to nie przeszkadza przy normalnej podróży. Układ kierowniczy precyzyjny, ale promień skrętu jak w ciężarówce.
Naprawy
Autoryzowany serwis ma ceny z księżyca w stosunku do innych marek. Części koszmarnie drogie i często ciężko o zamienniki porównywalnej jakości. Dopóki Elektronika się nie sypie nie jest źle.
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatronik sobie słabo radzi. wieje jak chce i gdzie chce, ale to i tak w upalne dni nie wystarcza. Ogrzewanie jak na Diesla przyzwoite
Elektryka/elektronika
Mój egzemplarz ma el. składane lusterka i uwielbia je sobie sam składać i to w przeciwną strone (odgina do przodu!!!) - jestem po 3 zmianach lusterek i nadal to się dzieje. KOSZMARNE radio fabryczne, nie pomaga wymiana fatalnych głośników na lepsze. Jedyna zaleta to sterowanie przy kierownicy. Ale podkreślam jeszcze raz FATALNE RADIO a nie jestem audiofilem.